مصاحبه آرشیو خبر ها
هشدار موجی به مدیران یووه؛ مبادا یوونتوس پارما شود!

هشدار موجی به مدیران یووه؛ مبادا یوونتوس پارما شود!

 

لوچانو موجی مدیر ورزشی سابق یوونتوس در گفتگو با برنامه Cose di Calcio در رادیو BiancoNera با انتقاد از جذب بازیکنان با حقوق بسیار بالا، ادامه این روند را باعث بروز مشکلات فراوان در آینده باشگاه‌ها دانست و با یادآوری سرنوشت باشگاه‌هایی مثل پارما نسبت به خطرات بالقوه این شیوه هشدار داد.

 

بازار نقل و انتقالات در سالهای اخیر اوضاع گیج‌گننده‌ای پیدا کرده است. بازیکنان فراوانی که قرارداد‌شان با باشگاه‌ها به اتمام رسیده به تیم‌های دیگر می‌پیوندند و بدون آن که سازوکاری مشخصی وجود داشته باشد، قراردادهایی چند ساله با دستمزدهای بالا با باشگاه جدیدشان به امضاء می‌رسانند.
لحظه امضای چنین قرادادهایی دقیقاً نقطه نگران‌کننده‌ای است که قصد دارم به آن اشاره کنم؛ اینکه چگونه یک باشگاه تمام امکانات و توجهات جهانی‌اش را در اختیار چنین بازیکنانی قرار می‌دهد و چشمانش را به روی مشکلات سال‌های بعد می‌بندد. 
شاید بسیاری این حقیقت را ندانند و هرگز نیز متوجه نشوند اما بسیاری از باشگاه‌های دیگر هرگز مایل به پرداخت دستمزدهای مدنظر بازیکنان آزاد نیستند؛ پس این بازیکنان از طریق ایجنت‌هایشان به دنبال اندک باشگاه‌هایی می‌گردند که برای به خدمت گرفتن آنها حاضرند مبلغ مورد نظرشان را پرداخت کنند و روی آنها که اغلب گزینه‌هایی با ریسک بالا هستند، سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری دو سو دارد؛ اگر موفق باشد همه از زیرکی مدیران یاد می‌کنند اما اگر نتوان به آنها ترانسفر موفق اطلاق کرد؛ (همانطور که در بیشتر موارد دستاورد چندانی نیز ندارند) تبدیل به بهترین موانع در سالهای بعد می‌شوند. با این حال رسانه‌ها همواره روی سکه را می‌بینند و از این انتقال‌ها صرفاً تعریف و تمجید می‌کنند.
بگذارید یک مثال بزنم؛ رابیو را در نظر بگیرید. او در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای برطرف کردن نقطه ضعف یووه در خط میانی است. در واقع هر دو طرف از یکدیگر سود خواهند برد. اما باشگاه موظف است در لایه‌های زیرین این استفاده دو طرفه به مسائلی عمیق‌تر نیز توجه کند. دو یا حتی سه فصل دیگر داستان باشگاه با بازیکنی چون او به کجا خواهد انجامید؟ آیا یووه می‌تواند امیدوار باشد که او با توجه به دستمزد فوق‌العاده بالایش با کمترین دردسر به باشگاهی دیگر انتقال یابد؟ البته رابیو بازیکنی بسیار خوب است و در این موضوع هیچ شکی ندارم؛ حتی مطمئنم او روزهای خوبی در تورین نیز خواهد داشت اما پرداخت حقوق سنگین 7.5 میلیون یورو آیا روزی تبدیل به مشکلی درسرساز برای یوونتوس نخواهد شد؟ آیا تضمینی است اتفاقات ترانسفرینگ تابستانی امسال یووه دوباره تکرار نشود؟
پارما را نگاه کنید. آنها به دلیل افزایش بیش از حد هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری غیر استاندارد شکست خوردند. باشگاه‌ها وقتی بازیکنی را به خدمت می‌گیرند در واقع آنها را برای مدتی معین به خدمت اهداف و برنامه‌های خود درمی‌آورند اما اگر انتخاب از همان ابتدا اشتباه باشد، این باشگاه است که به اسارت آنها در‌ می‌آید و در تعیین تکلیف آینده‌شان سردرگم می‌شود.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: